Hälsa

Vårens utmaning tillsammans med Fitbit!

ANNONSSAMARBETE MED FITBIT

Äntligen ska jag få berätta för er om vårens spännande samarbete som jag har här på bloggen och Instagram. Jag är så himla pepp, glad och stolt över det här! Om ni bara visste. Sådär bubbligt förväntansfull ni vet!

Jag har fått en utmaning! Jag kommer att vara med i #teamfitbit för att från och med nu och under våren tillsammans med magasinet Topphälsa träna för att kunna genomföra Vårruset. Oooh jag som aldrig sprungit något lopp innan!

Till min hjälp för att uppnå mina personliga mål och slutligen genomföra loppen har jag min FITBIT-träningsklocka och onlinecoacher.

Den sitter som en smäck på min handled som ni kan se!

Med ett mjukt armband som knappt känns av ens på natten. Man måste ju inte sova med den men jag tycker att det är spännande att registrera min sömn. Jag sover faktiskt ganska bra. Och når allt som oftast mitt mål på sju timmars sömn. Okej lite avbrott såklart eftersom jag ammar men helt ok ändå.

I klockan finns flera olika slags funktioner. Förutom att den såklart hjälper mig att hålla koll på tiden använder jag den dagligen som ett hjälpmedel både när jag tränar och inte tränar. Jag har vissa mål när det kommer till min löpning, sömn och vardagliga rörelse.

Man kan registrera all slags träning. Simning, styrketräning, cykling och så vidare. Här ser ni hur det ser ut inför ett löppass.

Jag älskar att det i min FITBIT-app (Fitbit-Coach) finns tillgång till olika slags färdiga träningspass. Korta som långa. För mig som inte är särskilt vältränad och för den som kanske är i toppform.

Här ser ni min FITBIT påslagen. Mitt mål är att varje dag komma upp i 10 000 steg. Faktiskt inte helt enkelt för mig. De dagar jag inte tar en joggtur får jag allt kämpa lite för att komma upp i stegen.

Jag sitter inte still särskilt mycket men kommer inte upp i 10 000 steg om jag inte gör en medveten insats.

Träning för mig är livsviktigt. Det finns inte mycket som slår en härlig joggtur. Det är nog en av få saker i livet som jag inte lägger någon prestation i alls. Jag springer för att jag älskar att springa. Det måste inte gå fort, det måste inte bli långt och mitt enda syfte är att det gör mig lycklig. Min lyckliga stund. Under och efter.

Jag tänker att träning och glädje hör ihop. Annars blir det inte en naturlig långsiktig del i livet. Det lilla räknas och det är precis aldrig försent. Jag själv började springa för några år sedan så det är definitivt inget som alltid varit en del av mitt liv.

Vårens pepp och hjälp för att jag ska komma igång igen efter graviditeten.

 

Mina mål under våren:

Att ta minst 10 000 steg om dagen och vara vardagsaktiv.

Springa två lopp.

Hitta lyckan i att jogga igen och framförallt orka ta mig genom 5 kilometer som jag gjorde förr.

 

Varför?

Jag blir en lyckligare människa när träning är en naturlig del i mitt liv. Och det i sin tur gör mig till en härligare människa. Vilket i sin tur påverkar allt såklart. Energinivån är en helt annan när man regelbundet rör på sig. Älskar det! Och längtar till jag är där igen. Livet som 4-barns mamma kräver mycket energi helt klart.

Status just nu:

Kommer inte upp i 10 000 steg varje dag. Joggar oregelbundet och har inte vågat springa mer än 2 kilometer då jag inte känt mig stark nog efter den fjärde och senaste förlossningen. Känner att jag prioriterar bort träningen i förmån för annat som i det långa loppet kanske inte är lika viktigt som träningen.

Hur ska jag nå mina mål?

Med hjälp av min FITBIT-klocka och onlinecacherna. Och så hoppas jag att ni vill heja lite på mig? Kanske själva vara med i #teamfitbit? Vore roligt om du också ville vara med! Tänker i alla fall ta med min stoooora hejaklack till Vårruset. Barnen lär ju kunna heja fram mig i mål om några tänker jag.

Tävling 

Känner du dig också sugen på en alldeles egen FITBIT? Då har du faktiskt chansen genom att joina teamet genom att vara med och träna, delta i Vårruset och tagga #teamfitbit på Instagram samt pinga @topphalsamagazine och @team_fitbit. Jag kommer själv att tagga alla vårens träningspass som jag dokumenterar med taggen #teamfitbit . Man kan gå med precis närsomhelst.

Inspiration!

Vill ni läsa mer och få tips och träningsinspiration så kan ni kika in  HÄR.

Var köper man en FITBIT?

Klockan finns att köpa på bland annat ELLOS och HÄR kan ni se lite olika modeller och tillbehör som finns.

 

Jag vill också passa på att heja på mina bloggkollegor PT-Fia  , Annika Leone och Markiz Tainton som också är med i #teamfitbit . Hejja oss!

Med hopp om en härlig vår fylld med sköna joggturer!

puss

Julia

Ps, Berätta gärna hur ni har de med träningen just nu. Blir alltid lika glad när ni delar med er.

13 svar till “Vårens utmaning tillsammans med Fitbit!

  1. Cissi skriver:

    Vad roligt!
    För min del just nu så blir det många promenader med vagnen🙈❣️. Sen försöker jag få upp pulsen minst två gånger i veckan, bättre än inget känner jag. Och precis som du skriver så är det liksom ingen press utan mer att jag ska må bra och känna mig stark. Samt att man får ju mer energi om man rör på sig lite mer än vanligt. Superkul samarbete tycker jag. Heja dig💪🏽😘

    1. Julia skriver:

      Men det är ju JÄTTEbra. Jag har varit slapp med allt. Prioriterat annat. Men jag mår verkligen uselt av att inte vara vardagsaktiv så från och med igår är det ändring på det. Inget drastiskt egentligen men vill verkligen få ihop de där stegen och komma igång med löpningen utan stress, press osv. Bara för min egen skull. Den där energin man får är ljuvlig. KRAM och heja oss!

  2. Heidi skriver:

    Efter 4 barn inom loppet av 11 år så har dom där extra kilona satt sina spår i min snart 34 år gamla kropp. Har nu i över 1 års tid tränat regelbundet med en personal trainer (under tonåren/tidig vuxenålder och före barnen sportade jag med handboll). Älskar träning nu och speciellt när jag har en coach som gör upp varje träningsprogram och säger vad jag skall göra, antecknar mina styrkor och svagheter. Det jag behöver göra är att köra träningspassen fullt. Heja på dig och hoppas du lyckas med dina träningsmål! Skall bli roligt att följa med och se hur det går!

    1. Julia skriver:

      Åh vad lyxigt med en coach och som du är värd det efter fyra barn. Man måste ta hand om sig själv inifrån och ut. Hejja dig! KRAM

  3. Maria skriver:

    Men gud så roligt!!
    Jag behöver massa pepp för att träna🙈 jag vill! Men kroppen hänger inte med 🙄 idag tog jag första steget alla fall och gick in i gymet för info…hihihi nu måste jag bestäma mig, och sen ta mig dit!
    En sån klocka vore toppen ju!
    Kram! 😘

    1. Julia skriver:

      Men åh HEJA dig. Ett steg i rätt riktning ju. KRAM

  4. Pamela Weissman skriver:

    Så fint att du fått gnistan tillbaks med löpandet! Det är mot vår, energin sakta kommer smygandes. All träning är bra för både kropp och knopp, jag har stavgått nu under vintertiden, men längtar till löpandet igen vad vägarna blir torra och bara från is och snö. Bara man får ett början så går det av bara farten, kroppen behöver det, och man ”tömmer huvudet” samtidigt, mår helt enkelt såååå bra. All pepp härifrån, vi kämpar tillsammans!😀👍👏👟❤

    1. Julia skriver:

      Verkligen all träning är bra. Jag börjar med att ta 10 000 steg om dagen, minst. Och så ska jag ta tag i löpningen alldeles snart. Ska bara ladda lite 🙂 Den där början som du säger…exakt så är det sedan vill man inte leva utan. KRAM

  5. Veronica skriver:

    snygga kläder vart är dessa ifrån?

    1. Julia skriver:

      HM 🙂

  6. Caroline skriver:

    Vilken härlig utmaning! Det ska bli så roligt att få följa dig. I mars föds vårat tredje barn och jag läääängtar så efter att få rulla barnvagnen och börja arbeta upp styrka igen. Var är din rosa tröja ifrån? Den ser otroligt mysig ut.

    1. Julia skriver:

      Men åh grattis så ljuvligt, trean är något alldeles speciellt. HM 🙂 Kram!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.